Heb jij een airco? Hiermee verbruik je heel makkelijk meer stroom van je zonnepanelen zelf. Je gebruikt deze immers om je woning te koelen in de maanden dat je zonnepanelen de meeste stroom opwekken. Bovendien zijn de meeste airco’s op afstand te besturen of kun je ze automatisch instellen, zodat ze daadwerkelijk aangaan wanneer de zon schijnt. Dat is natuurlijk wel belangrijk. Als je de airco ’s nachts aanzet, verbruikt deze alsnog (grijze) stroom van het net. Er is nog niet onderzocht met hoeveel procent je jouw eigen verbruik op deze manier verhoogt. Maar een airco verbruikt meer stroom dan bijvoorbeeld je wasmachine of vaatwasser.
volgende >>
(bron: eigen huis, 27-06-2026)
8 Hoe meer zonnestroom gebruiken: Airco
inclusief energiecontracten
Moderator: Jeroen
Return to “Zonnepanelen en besparing energiekosten voor Nederlandse huishoudens”
Jump to
- ↳ Your first forum
- ↳ Get up to 50 Euro/USD now! (login, or choose 'Register' if you don't have an account yet)
- ↳ Ontvang nu tot 50 euro! (login, of kies 'Register' als je nog geen account hebt)
- In the spotlight
- ↳ !!! - Zonnepanelen
- Languages
- ↳ Languages
- ↳ en
- ↳ de
- ↳ Allerlei
- ↳ fr
- ↳ Divers
- ↳ nl
- ↳ Winactie: Ontvang nu tot 50 euro!
- ↳ Aangeboden en gevraagd (login, of kies 'Register' als je nog geen account hebt)
- ↳ Meer informatie (login)
- ↳ Auto huren (auto/ bestelwagen/ busje - huren/ delen/ leasen)
- ↳ Reviews: Beste bedrijven Autoverhuur
- ↳ Bouw en Klussen, Huis, tuin en keuken
- ↳ Reviews: Beste Klusbedrijven/ ZZP'ers
- ↳ Zonnepanelen en besparing energiekosten voor Nederlandse huishoudens
- ↳ Allerlei
- ↳ ru
- ↳ Все виды
- ↳ Other languages
- About filk.nl
- ↳ Who What Where - introduce yourself
- ↳ filk.nl - biolink pages, short links, etc.
- ↳ Giveaway: Get up to 50 Euro/USD now!
- People and society
- ↳ Climate change
- ↳ President of America
- ↳ Polls on Biden/Trump (login)
- ↳ Polls on Harris/Trump (login)
- ↳ President of us all
- ↳ Meet And Host Together (Mah2)
- ↳ Meet And Host Together (Mah2) (login)
- Advertisements/ announcements
- ↳ Advertisements/ announcements
- Mixed
- ↳ Mixed