8 Hoe meer zonnestroom gebruiken: Airco

inclusief energiecontracten

Moderator: Jeroen

Post Reply
Maarten
Posts: 138
Joined: Wed Aug 30, 2023 8:03 am

8 Hoe meer zonnestroom gebruiken: Airco

Post by Maarten »

Heb jij een airco? Hiermee verbruik je heel makkelijk meer stroom van je zonnepanelen zelf. Je gebruikt deze immers om je woning te koelen in de maanden dat je zonnepanelen de meeste stroom opwekken. Bovendien zijn de meeste airco’s op afstand te besturen of kun je ze automatisch instellen, zodat ze daadwerkelijk aangaan wanneer de zon schijnt. Dat is natuurlijk wel belangrijk. Als je de airco ’s nachts aanzet, verbruikt deze alsnog (grijze) stroom van het net. Er is nog niet onderzocht met hoeveel procent je jouw eigen verbruik op deze manier verhoogt. Maar een airco verbruikt meer stroom dan bijvoorbeeld je wasmachine of vaatwasser.

volgende >>

(bron: eigen huis, 27-06-2026)
Post Reply